Financieel vrijwilliger Stadsgeldbeheer

Financieel vrijwilliger Stadsgeldbeheer

  • Locatie Utrecht
    Uren per week 8
    Salarisindicatie Onbekend
  • Dienstverband Vrijwilligerswerk
    Vakgebied Dienstverlening
    Datum

Introductie

Bent u een administratieve duizendpoot, servicegericht en bereid om op vrijwillige basis burgers die beperkt redzaam zijn met zeer verantwoordelijk werk te ondersteunen? Dan komen we graag met u in contact!


De organisatie

Stichting de Tussenvoorziening biedt verschillende vormen van opvang en begeleiding aan mensen in een kwetsbare situatie. Onze doelgroep heeft veelal te maken met een complexe en meervoudige problematiek. Ons doel is dat mensen weer volwaardig en zo zelfstandig mogelijk kunnen deelnemen aan de samenleving.

Het gedeelte Stadsgeldbeheer voert in de stad Utrecht de schuldhulpverlening uit voor burgers die beperkt zelfredzaam zijn, vaak problemen hebben op meerdere leefgebieden en die moeilijk kunnen voldoen aan de verwachtingen en voorwaarden die de gemeente schuldhulpverlening stelt.


De functie

Bij dit werk komen veel administratieve taken kijken. Haalt u voldoening uit een mooi geordend dossier, vindt u het interessant dingen uit te zoeken, ziet u niet op tegen omvangrijke kopieer- en scanklussen en bent u thuis in belastingaangiftes? Werkt u bovendien graag samen en wordt u blij van andere mensen helpen? Dan verwelkomen we u graag als collega financieel vrijwilliger!


Taken en resultaat gebieden:


Verwerken van post en kopiëren

Aanmaken van (exit) dossiers

Brieven en documenten versturen i.o.v. de consulent

Schulden in het systeem zetten

Uitzoek- en opzoekwerkzaamheden

Ondersteuning bij belastingaangiftes en verzoeken tot kwijtschelding van gemeente belasting

Toetsingsinkomen en budgetplaatjes aanpassen










Uw profiel

Wij zoeken een vrijwilliger die voor langere tijd beschikbaar is en die op zoek is naar betaald werk; u bent minimaal 1 dag of 2 halve dagen per week beschikbaar voor de duur van 1 jaar


Minimaal een MBO werk- en denkniveau


Ruime ervaring in administratief werk


Computerervaring: vaardig met Windows, MS-Office en bij voorkeur ook met digitale dossiers en/of postverwerking


Duidelijk kunnen communiceren gericht op service en goede samenwerking


Nauwkeurig en accuraat werken


Groot verantwoordelijkheidsgevoel


Gewend om zelfstandig te werken


Affiniteit met de doelstelling en de doelgroep van de Tussenvoorziening


Voor deze functie is een geldige VOG-verklaring vereist



Informatie

We nodigen u van harte uit om kennis te komen maken. Stuur uw motivatie en CV naar financieelvrijwilligerswerk@tussenvoorziening.nl


Wilt u meer informatie? neemt u dan contact op met Tanja Hagen via email: tanjahagen@tussenvoorziening.nl of 06-20656039 of

Nina van den Berg via email: ninavandenberg@tussenvoorziening.nl of 06-47406824